top of page
Search


Naziv „virtualni asistent” posljednjih se godina često koristi, ali malo tko se zapravo pita – što to znači? Je li to profesija? Etiketa? Ili samo praktičan naziv koji je u međuvremenu izgubio smisao?


Simbolična ilustracija 'slona u sobi', metafora za očite probleme o kojima se šuti

Kako je sve počelo


U samim počecima, naziv „virtualni asistent” imao je vrlo jasno značenje: osoba koja na daljinu pomaže poduzetnicima i tvrtkama s administrativnim poslovima. Glavna razlika bila je „virtualni” – radilo se od kuće ili izvan klasičnog ureda.


Kako se pojam razvodnio


S godinama se, međutim, sve počelo trpati pod istu etiketu. Danas se iza istog naziva mogu skrivati poslovi vođenja društvenih mreža, pisanja blogova, izrade Excel izvještaja, fakturiranja, organizacije putovanja, pa čak i grafičkog dizajna.


Rezultat? „VA” više ne označava specifičnu profesiju, nego postaje kišobran-kategorija pod kojom stane sve i ništa. A kad naziv znači sve, u praksi – ne znači ništa.

Zašto je to problem


Problem nije samo semantički. Kad klijent čuje da netko „radi sve”, to automatski umanjuje percepciju stručnosti. Dodajmo tome pojavu umjetne inteligencije – pa se događa i apsurd da neki VA naziv povezuju s chatbotovima ili alatima, a ne s ljudima.

Umjesto da podiže vrijednost profesije, pojam „VA” često je počeo raditi suprotno: spuštati je.


Snaga specijalizacije


Rješenje se možda samo nameće. Umjesto generičkog naziva, puno je učinkovitije jasno reći što se radi.


  • Onaj tko vodi administraciju i fakturiranje – administrativni asistent.

  • Onaj tko radi izvještaje i podatke – analitičar podataka.

  • Onaj tko se bavi društvenim mrežama – social media manager.


Naravno, svako od tih područja zahtijeva i određenu dozu znanja, iskustva i prakse. Ekspert se ne postaje tako da se sam proglasi, nego kroz povjerenje tržišta i rezultate koje može pokazati.


Zaključak


Možda naziv „virtualni asistent” i dalje može imati smisla – ali ne smije biti štit iza kojeg se skriva sve i svašta. Vrijeme je da profesija pokaže svoju snagu kroz specijalizaciju. Jer tek tada klijenti dobivaju jasnu vrijednost, a asistenti zasluženo priznanje.


  • Writer: Vanja Ražov
    Vanja Ražov
  • May 23, 2024
  • 2 min read

Kada pokušavate sve držati pod kontrolom, vrijeme koje biste trebali posvetiti stvarima koje vas stvarno ispunjavaju (bilo da je to prodaja, marketing, dizajn ili nešto treće) počinje se smanjivati. Umjesto toga, sve više vremena trošite na administraciju, emailove i zadatke koje biste mogli prepustiti drugima.


ree



Evo što se može dogoditi kada preuzimate previše:

  • Gubitak strasti - Nepotrebni zadaci oduzimaju vam radost i motivaciju. Ono što ste nekada voljeli raditi, sada postaje izvor stresa.

  • Izgaranje - Neprekidno multitaskanje dovodi do iscrpljenosti, stresa i na kraju do potpunog izgaranja - burn outa.

  • Vaše vrijeme gubi na vrijednosti - Trošite dragocjeno vrijeme na zadatke koje bi netko drugi mogao obaviti jednako dobro, ako ne i bolje.

  • Propuštanje prilika - Vrijeme koje biste mogli provesti u umrežavanju ili prodajnim aktivnostima trošite na administrativne zadatke.

  • Mikroupravljanje - Imate tim, ali teško se odričete kontrole nad svakim detaljem, što smanjuje produktivnost cijelog tima.

  • Neprestano rastući popis zadataka - Često pomislite "lakše je ako to sam/a napravim", ali time si samo dodajete više posla.

  • Nemogućnost rasta - Toliko ste zauzeti svakodnevnim poslovima da nemate vremena za strateško planiranje i rast.

  • Gubitak fokusa - Usredotočenost na sitne zadatke odvlači vam pažnju od velikih ciljeva i strateških odluka.




Rješenje je jednostavno: delegirajte!



Prepustite zadatke koji nisu vaša strast ili stručnost nekom drugom. Tako ćete imati više vremena za ono što volite i u čemu ste najbolji. To će vam pomoći da izbjegnete izgaranje, povećate produktivnost i konačno skalirate svoje poslovanje.


Delegiranjem administrativnih i repetitivnih zadataka virtualnim asistentima, možete se usredotočiti na ono što stvarno donosi vrijednost vašem poslovanju. Povećajte svoju učinkovitost, vratite radost u svakodnevne aktivnosti i omogućite svom poslovanju da raste.


Vrijeme je da vratite strast u svoj posao. Angažirajte virtualnog asistenta i usmjerite se na ono što vam donosi najveću vrijednost i zadovoljstvo. Vaše vrijeme je dragocjeno – iskoristite ga pametno!




ree


Jeste li ikada razmišljali o tome kako iskoristiti PowerPoint na inovativan način, osim klasičnog linearnog prikaza prezentacije? U situacijama kada želite prezentirati prostor, događaj ili nešto interaktivno, a nemate sredstava za skupe interaktivne displeje, PowerPoint može biti vaš tajni saveznik.


Interaktivnost bez skupih ekrana


Jedna od ključnih tehnika je korištenje PowerPointa kao virtualnog interaktivnog prostora. Umjesto da se oslanjate na skupe interaktivne ekrane, možete iskoristiti PowerPoint kako biste kreirali virtualni prostor koji publika može istraživati pomoću miša. Ovo je idealno rješenje za događaje gdje nema mogućnosti postavljanja interaktivnih zaslona ili kada je proračun ograničen.




Kreativno korištenje PowerPointa


Kako biste postigli interaktivnost, možete koristiti akcijske gumbe, linkove ili druge interaktivne elemente unutar PowerPoint prezentacije. Na početnom ekranu s izbornikom, omogućite publici da odabere koje teme želi istražiti, na kojem jeziku, koje aktivnosti želi provesti, koje fotografije detaljnije pregledati, audio zapise poslušati... Mogućnosti su beskonačne. Ovaj pristup daje publici potpunu kontrolu nad svojim iskustvom, potičući ih na aktivno sudjelovanje i dublje razumijevanje prezentiranih informacija.




Primjena interaktivnih prezentacija


  1. Sajmovi i događaji: Na sajmovima ili događajima možete kreirati virtualnu šetnju kroz vaš prostor ili interaktivnu mapu događaja kako biste posjetiteljima omogućili da istraže što nudi vaša tvrtka ili organizacija.

  2. Obrazovne svrhe: U obrazovnom kontekstu, možete koristiti interaktivne PowerPoint prezentacije kako biste omogućili polaznicima da istražuju teme dublje i aktivno sudjeluju u učenju.

  3. Turističke atrakcije: za stvaranje virtualnih tura ili interaktivnih mapa kako bi posjetiteljima pružili bogatije iskustvo istraživanja destinacija.

  4. Marketinške prezentacije: za kreiranje interaktivnih prezentacija koje će privući pažnju klijenata i pomoći vam da prezentirate svoje proizvode ili usluge na inovativan način. 



Korištenje PowerPointa kao alata za interaktivne prezentacije može biti iznenađujuće efikasno i kreativno rješenje za stvaranje angažirajućih prezentacija, posebno u situacijama kada niste u mogućnosti koristiti skupe interaktivne zaslone. Iskoristite skrivene mogućnosti PowerPointa kako biste stvorili nešto jedinstveno i nezaboravno za svoju publiku.



Stvaram interaktivne PowerPoint prezentacije koje će oživjeti vaše ideje. 

Kontaktirajte me na vanja@skillset.hr


Untitled design (2).png
bottom of page